چو ایران نباشد تن من مباد ... بدین بوم و بر زنده یک تن مباد

papillon: 2012-07-01

Friday, July 6, 2012

انسان در جست‌وجوی معنا


«برای هر زندانی از بند رسته‌ای روزی فرا می‌رسد که وقتی به دوران اسارت خود می‌نگرد و تجارب اردوگاهی را زیر و رو می‌کند، باور نخواهد کرد که چنان روزگار دشواری را تحمل و سپری کرده‌است. همچنان که سرانجام روز آزادیش فرا رسید و همه چیز در نظرش چون رویای زیبایی بود، روزی هم فرا خواهد رسید که تجربه‌های اردوگاهی‌اش چون کابوس رنجش خواهد داد. 
"For every prisoner of seedlings of the day comes that he sees and experiences during his captivity and the camp below, will not believe who has spent so much time and endure hardships. Their freedom taken as the day came and everything was in his mind like a beautiful dream, someday will come together to experience the nightmare of resentment will Ardvgahyash.
انسان در جست‌وجوی معنا,,ویکتور فرانکل,,

Monday, July 2, 2012

روحانیت و وظیفهً الهی که بر دوشش سنگینی میکند


فعالان در تبعید آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی روز گذشته در اردوی زیارتی – آموزشی بصائر در جمع مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم که در هتل محمد رسول‌الله مشهد مقدس برگزار شد طی سخنانی , گفت
انسان‌ها در مسیر زندگی دنیوی نیازمند سعادت و راهنمایی‌هایی هستند که باید از سوی جانشینان پیشوایان الهی و انبیاء الهی صورت گیرد.

روحانی‌ها یکی از این اقشار هستند که مردم را به سوی خدا و زندگی ابدی هدایت کنند، البته در زمان ستمشاهی روحانیت را به قشری سربار جامعه تشبیه می‌کردند و این در حالی بود که توجه نداشتند روحانیت قشری از جامعه است که ‌می‌تواند انسان‌ها را هدایت کرده و به تربیت دینی بپردازد.
وی ادامه داد: این جامعه نیاز به رهبری و قشری دارد که دستورات خدا را درک کرده و در نهایت به جامعه انتقال دهد و باید ‌این افراد بتوانند کسانی را که در دام شبهه افتاده‌اند و یا در حال سقوط هستند را نجات دهند.
وی افزود: البته خداوند حجت را بر ما تمام کرده و فقط این وظیفه بر عهده انبیاء الهی است که تنها کسی که می توان به آنها تشبیه کرد امام راحل و مقام مظعم رهبری است.
مصباح یزدی خاطرنشان کرد: جای تاسف است که چرا هنوز نتوانستیم امام را بشناسیم و یا نتوانستیم جانشین امام ، مقام معظم رهبری را به درستی درک کرده و بشناسیم.
وی تصریح کرد: باید توجه داشت همانند مقام معظم رهبری به هیچ عنوان نمی‌توان بر روی زمین و آسمان‌ها پیدا کرد چرا که ایشان نمونه برجسته‌ای از ائمه اطهار و اجدادشان است.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی تاکید کرد: این افراد، از ابتدای زندگی خود، از خدا تنها این خواسته را داشتند که در راه خدمت به مردم و دین خود بوده و بتوانند نقش جانشینی را به درستی انجام دهند

Sunday, July 1, 2012

تحریم خدایان!


امروز صبح دفاتر زیارتی و یا سازمان حج و زیارت خبر تعطیل شدن عمره دو ماه شعبان و رمضان را اعلام کردند٫خدایی که دیدارش از سیر کردن فقرا واجبتر است همان کفرش به!